środa, 15 maja 2013

KOSTKA Rity

Dziś zapraszam na krótki wpis bez zdjęć, gdyż mam problem z ich załadowaniem. Postaram się rozwiązać tę zagadkę do następnego czwartku.
Jest piękna pogoda. Większość wolnego czasu Rita spędza na rowerze. Po drodze rozglądamy się za sześcianem.

tutaj powinny być zdjęcia skrzynki pocztowej i kostki masła, to nie są sześciany
kolejne zdjęcie przedstawia kostkę rubika (sześcian), którą Rita wypatrzyła w sklepie.

W domu przerobiłam starą układankę i powstała podobna kostka do tej:



Wydrukowałam też siatkę sześcianu. Zanim dałam ją Ricie, spytałam:
M: Pamiętasz, z ilu kwadratów składa się kostka do gry?
R (liczy coś sobie w pamięci): Z pięciu.
M: Hmm, a ile najwięcej oczek możesz wyrzucić?
R: 6.
M: To z ilu kwadratów składa się kostka?
R: Z sześciu.
M: Dobrze, kostka ma sześć ścian i jest sześcianem! Teraz zbudujesz kostkę z tych identycznych kwadratów. Ile ich tu jest?
Rita policzyła kwadraty, ozdobiła je kredkami i złożyła (trochę jej pomogłam skleić) swoją pierwszą kostkę:
tutaj powinno być zdjęcie kostki

Zadaniem Julii było zrobienie kostki z modułów "sonobe":

zdjęcie kostki Julii

A ja ze słomek do picia i taśmy klejącej zrobiłam sześcian, zgodnie z instrukcją, którą znalazłam oczywiście TUTAJ:
zdjęcie sześcianu ze słomek
A Kajka Roo do budowania brył wykorzystała winogrona!
************************************************************* 
Dla Aneczki która lubi sobie podłubać w papierze i którą serdecznie witam na moim blogu znalazłam wielościany z kręciołków.
**************************************************************

tutaj jest miejsce na  zdjęcie wielościanu Aneczki - 26 członkini Mamatyki.

I to już prawie wszystko na dziś . Kto czuje niedosyt - zapraszam na anglojęzyczną stronę NRICH.
Na koniec namawiam do stawiania wspólnie ze mną pierwszych kroków w poznawaniu świetnego programu do wizualizacji zagadnień matematycznych, jakim jest GeoGebra. Dziś krok pierwszy: Co to jest ta GeoGebra? Po odpowiedź koniecznie zapraszam TUTAJ.

2 komentarze:

  1. Mój syn też zaglądał do GeoGebry:-) Z matematycznych programów/gier polecam "Matmoludki".

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzeba brać przykład z dzieci!

    OdpowiedzUsuń