niedziela, 22 września 2013

LICZBY DWUCYFROWE

Mierzymy i odczytujemy:
  • temperaturę ciała ludzkiego przed i w trakcie infekcji.
Szukamy i odczytujemy:


Liczymy od 1 do 100 
  • po kolei
  •  co dziesięć

Porównujemy.
Temperatura niektórych zwierząt i człowieka.

M: Czy wiesz jak zmierzyć temperaturę psu?
R: Trzeba włożyć termomertr do pyska.
M: Lepiej nie.
Przed nami stałocieplność i zmiennocieplność zwierząt.

Na spacerach rozmawiamy o liczbach - okazja do sprawdzenia zrozumienia.
M: Jaką znasz najmniejszą liczbę dwucyfrową?
R: 11, nie 10
M: Świetnie. Jak myślisz, która liczba dwucyfrowa jest największa?
R: 51
Po powrocie Rita chętnie zjada ciepłe lody kaszkowe  - pomysł Jowity, za który jestem bardzo wdzięczna!
M: Popatrz na ten wafelek - to stożek.
R: Ja wiem, taki kształt ma czapka urodzinowa i róg jednorożca.
M: Brawo - na róg nie wpadłam.
Równolegle ćwiczymy  dopełnianie do 10 ( "Piotruś dziesiątkowy u Buby)  i  przekraczanie progu dziesiątkowego.
Przed Ritą takie zadania:
  1. Pomyślałam liczbę jednocyfrową. Dodałam do niej jeden i otrzymałam liczbę dwucyfrową. Jaką liczbę pomyślałam?
  2. Pomyślałam liczbę jednocyfrową. Dodałam do niej dwa i otrzymałam liczbę dwucyfrową. Jaką liczbę pomyślałam? Czy jest tylko jedna dobra odpowiedź? 
  3. itd...
W dniach 28-29.09 w godz 10-16. wybieramy się na Festiwal Nauki Małego Człowieka. Julia czytała, a Rita wybrała:
  1. Szpital pluszowego misia. Ponownie.
  2. Aerobik matematyczny.  O!
  3. Podnieś swoją mamę. Hmm!
  4. Modele szkieletowe brył. Podczas czytania tego tytułu nastąpił taki dialog:
R: O może na to. 
J: A wiesz, co to znaczy? 
R: Nie, ale może być ciekawe.
Wkrótce - ciekawie będzie na You Cubed - a nonprofit providing free and affordable K-12 mathematics resources and professional development for educators and parents. Będę tam zaglądać i szukać wskazówek.
Na koniec zaległa wskazówka do wyjaśnienia zagadki: jak to możliwe?
Mim jest "uziemiony".
Ukryty stelaż?

2 komentarze:

  1. Jak to uziemiony? Wspiera się na lasce i siedzi na niewidocznym stelażu? ??

    OdpowiedzUsuń
  2. Pewnie tak, a laska to element stelażu.

    OdpowiedzUsuń