czwartek, 28 listopada 2013

PUCEL 3

Tym razem zadania rozwiązywała tylko Rita, bo Julia z Ojcem podróżowali pociągiem. Postanowiłam sprawdzić " zrozumienie relacji pokrewieństwa w perspektywie poziomej (rodzeństwo) i pionowej (pokolenia)" 
Wcześniejsze ćwiczenia z siostrą.
Zaczęłam tak:
M: Artur i Molly Weasleyowie mają 6 synów. Każdy z nich ma jedną siostrę. Ile dzieci jest w tej rodzinie?
R: Przecież jest tylko Ginny, czyli 7 dzieci.
M: Dobrze.
Następnie tak:
M: W rodzinie są dwie siostry. Każda z nich ma brata. Ile dzieci jest w tej rodzinie?
R: 3
M: Świetnie!
I jeszcze tak:
M: Kasia ma 2 braci i 3 siostry. Ile jest dzieci w rodzinie?
R: 5, nie 6.
M: Brawo!
Na koniec tak:
M: Zosia ma siostrę Hanię i brata Piotrka. Ile sióstr ma Piotrek?
R: 2
M: Świetnie!
 *************************************************
A od tygodnia codziennie słyszę:
R: Mamo, czy mogę coś kupić za pieniądze z mojej skarboki?
M: Tak.
R: A ile mam wziąć?
1 złotówka to 100 groszy.
Tymczasowa portmonetka i 2 zł 82 grosze na pierwszy raz.
Ja też zajrzałam do swojej skarbonki. Kupiłam kalendarz adwentowy. Dzięki temu Rita codziennie liczy:
R: Dziś skreślam 23, zostało jeszcze 7 dni.
A z Kamilką szukają 25.
1,2,3...

Postanowiłam też kupić klocki. Tak jak poprzednie, będą leżały "pod ręką" na stole w kuchni i rozwijały wyobraźnię.
2D i 3D
Zastanawiam się nad klockami reko, zometool i mozaiką
Po lekturze u pani ZORRO: "Czy Jaś wie, co to jest 3D" wiem, że kupię tę książkę bez słów. Okulary już czekają. Po obejrzeniu dostępnych w internecie anaglifów

Rita wyciągnęła kartkę, pudełko z pieczątkami, tuszem niebieskim i czerwonym,
R: Zrobię rysunek trójwymiarowy
włożyła okulary i się rozzłościła. 
Przed nami seans w kinie 3D.

1 komentarz: