środa, 13 listopada 2013

ZMYSŁ LICZBY cz.2

Od paru dni jadamy romantyczne kolacje z teatrem cieni w tle. Pomysł pochodzi od Rity, która znalazła w domu zakurzoną świeczkę. Zapala i gasi - światła też.  Kupiłam więc 10 świeczek do ćwiczenia (oczywiście pod opieką dorosłego) "zmysłu liczby" - tym razem 10.

źródło zdjęcia - warto tam zajrzeć!
R: 2, 4, 6, 8, 10
Córa dmucha i liczy:
R: Pali się 9 świeczek, bo 10 - 1.
R: Teraz jest 4 + 3
A tu spytałam się, ile świeczek zgasło.
A tutaj córa zapala konkretną liczbę świeczek:

  Rozkład liczby na składniki: 
 Tlen i świeczka:


Dla urozmaicenia gra na komputerze ze świetnej strony- polecam!
A ponieważ w czasie infekcji dzieci się nudzą, to:
  • robimy "Liściowe lampiony" 
  • uczymy sie piosenki Marka Grechuty:
    "To prosimy pamiętajcie gdy zostaniecie sami
    bawcie się tylko zabawkami,
    nie bawcie się zapałkami,
    bo wybuchnie wielki pożar i spali się wszystko.
    Piękna lalka, która śpiewa, piesek, który warczy,
    szczeka, ziewa i miś, który się pod kołdrą skrywa"

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam Twojego bloga :)
    A to link do naszej pracy w projekcie Pucel :)
    http://laschejunk.blogspot.com/2013/11/ziemia-geologia-dla-dzieci.html

    OdpowiedzUsuń
  2. O jak miło! Chyba stworzę zakładkę z zadaniami blogowiczów. A przekrój Ziemi jest genialny - wykorzystam go przy okazji geometrii 3D.

    OdpowiedzUsuń
  3. Aleś się rozpisała :-)
    Kiedy ja to przeczytam? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Od jakiegoś czasu ćwiczymy z chłopakami "zmysł liczby" i nawet nie miałam pojęcia, że to się tak nazywa! Jak ja się cieszę, że piszesz i nas uczysz.
    Pomysł ze świeczkami jest fantastyczny, muszę zastosować z Dominikiem, bo u nas też wszystkie posiłki przy świecach ostatnio :-)
    A! Jak się trochę ogarniemy z naszego chaosu, to dołączymy do projektu PUCEL - świetny pomysł!
    pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Magdo, ja też się uczę. Czekamy na Was.

    OdpowiedzUsuń