wtorek, 31 grudnia 2013

2013/2014

Niedawno Julia uraczyła mnie taką opowieścią:
" Ziucie trudno podejrzewać mnie o bycie jej Mikołajem, przecież wie, że wylosowałam ją w zeszłym roku i za niezwykle mało prawdopodobne uważa, bym mogła wylosować ją ponownie. W rzeczywistości wylosowanie jej przez 2 lata z rzędu było mało prawdopodobne przed zeszłorocznym losowaniem, skoro jednak wylosowałam ją już raz, wylosowanie Ziuty jest równoprawdopodobne wylosowaniu jakiegokolwiek innej osoby, 1 do 25"
Jak dobrze, że kupiłam książkę "Matematyka niepewności" Leonarda Mlodinowa  Pisałam o niej TUTAJ. Teraz zamierzam napisać list do MEN z prośbą o umieszczenie jej na liście lektur obowiązkowych dla licealistów i wszystkich nauczycieli matematyki. 
A kilka dni temu podsłuchałam taki dialog Rity z koleżanką:
Każda z dziewczynek dostała na talerzu 6 ciastek. Koleżanka Rity połamała wszystkie swoje ciastka na mniejsze kawałki i mówi:
K: A ja mam teraz więcej ciastek od Ciebie.
R: To, że połamałaś ciasteczka, nie oznacza, że masz ich teraz więcej.
Logiczny argument!
Przeglądając statystyki bloga:
  • Znalazłam LINK DO STRONY na której STEFFA proponuje zamieszczać tytuły dobrych książek do nauki matematyki - dla dzieci, młodzieży i rodziców. Jest też urocze zdanie o Mamatyce, za które dziękuję.
  • Odnotowałam wzrost oglądalności - stałym Czytelnikom bardzo dziękuję.
  • Okazało się, że najczęściej wyświetlany post w 2013 r. to: co dalej ?
 Dalej ciagnę "PROJEKT PUCEL". 
Dziś PUCEL 7  - na prośbę Rity ciąg dalszy zapałczanych zagadek: 
 Zbuduj 2 trójkąty z 5 zapałek.

Życzę wszystkim Czytelnikom DOBREGO 2014 ROKU.
 

4 komentarze:

  1. Radosnego i szczęśliwego Nowego Roku z marzeniami o które warto walczyć, z radościami którymi warto się dzielić, z przyjaciółmi z którymi warto być i z nadzieją bez której nie da się żyć!

    OdpowiedzUsuń
  2. No i kurcze nadal nigdzie nie udało mi się znaleźć "Matematyki niepewności". Gdzie ją kupiłaś?

    OdpowiedzUsuń
  3. Kupiłam ją rok temu w Merlinie chyba - ostatni egzemlarz:(

    OdpowiedzUsuń