piątek, 7 lutego 2014

PUCEL 9

M: Rita, czy wiesz, co to jest kilometr?
R: To jest ilość drogi.
M: Dobrze, spróbuj rozwiązać taką zagadkę - pułapkę:
Cztery zające wybrały sie razem na spacer. Pokonały 12 kilometrów. Ile kilometrów przeszedł kazdy z nich?
R: 60
M: To nie jest poprawny wynik.
Po pewnym czasie córa dała się namówić na ciąg dalszy:
M: Pamiętasz, jak grałyśmy w warcaby?
R: Tak
M: To posłuchaj takiej zagadki: ty i ja rozegrałyśmy razem 6 partii. Ile partii rozegrała każda z nas?
R: No 6.
M: Dobrze, słuchaj dalej: dwie siostry wspinały sie razem na górę. Dotarcie na szczyt zajęło im 4 minuty. Ile minut wspinała się każda z sióstr?
R: 4 minuty.
M: Świetnie, to wracamy do zajęcy.
R: 12 kilometrów!
M: I to jest poprawny wynik!
Jeszcze mam w zanadrzu taką zagadkę - oczywiście z tej książki
Jeden robotnik kopie przez godzinę głęboki dół. Ile czasu potrzebuje 5 robotników na wykopanie takich samych 5 dołów?
Zadaniem Julii było przeczytanie na głos rodzicom rozdziału zerowego z książki, którą kupiłam po przeczytaniu maila od Ani:
 "Swoją drogą odkryłam ostatnio i czytam z zainteresowaniem naprawdę fantastyczną książkę, która może zainteresować nie tylko miłośników matematyki (może znasz?). To "Przygody Alexa w krainie liczb. Podróże po cudownym świecie matematyki" Alexa Bellosa (wyd. Albatros). Bawi i uczy jednocześnie. Jest naprawdę ciekawa. Gorąco polecam!".

7 komentarzy:

  1. Przygody Aleksa mnie bardzo zainteresowały. W jakim przedziale wiekowym, Twoim zdaniem, powinien być czytelnik?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka dla dojrzałej młodzieży. Niektóre ciekawostki opowiadamy Ricie.

      Usuń
  2. Z tymi sankami to bym dyskutowała ;-)
    A książka mnie zaintrygowała (zerknęłam na recenzje blogowe) :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bubo - masz rację - poprawiłam!

    OdpowiedzUsuń