poniedziałek, 24 marca 2014

KĄTY w WIELOKĄCIE

Rita rozumie, że sześciobok ma 6 boków i umie je wskazać. Wie, że sześciobok to sześciokąt, ale kątów nie umie wskazać. Postanowiłam to zmienić.

Sześcioboki/ sześciokąty mają 6 wierzchołków.
Ośmiokąty i czworokąty.
Skorzytałam z pomysłu BUBY:
"Ramiona wachlarza to ramiona kąta. Papier/tkanina pomiędzy ramionami wachlarza tworzą kąt."


Nie nazywałyśmy jeszcze kątów, tylko je porównywałyśmy. Im większa rozwartość, tym większy kąt.
Kąt - nachylenie czegoś do czegoś.
Zwracałyśmy uwagę na fakt, że rozwartość nie zależy od długości ramion kąta.

Kąt z krótszych zapałek jest większy od kąta z dłuższych zapałek
Ćwiczyłyśmy dostrzeganie nie tylko jednego kąta - tego mniejszego między zapałkami, ale także tego drugiego - poprzez wprawianie w ruch tylko jednej z zapałek.
Kąt płaski na Wrocławskim Portalu Matematycznym.
Zamiast zapałek - interaktywne narzędzie - zajrzyjcie proszę tutaj.
Rita chodziła  po domu i szukała kątów. Kąt między dwiema ścianami to kąt przestrzenny. My skupiałyśmy się na kątach płaskich - między zapałkami.
R: To jest kąt prosty, bo czajnik stoi prosto na stole.
Na koniec sprawdzenie wiadomości:
M: Ile kątów ma ośmioobok?
R:  8
M: Ile kątów ma prostokąt?
R: 4
M: Zaznacz kąty:








































M: Pomóż ukryć się biedronce:
http://www.nctm.org/standards/content.aspx?id=25009
 Po więcej zapraszam do BAJDOCJI.

źródło

4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Ho ho - dostałam od Ciebie 2+ ! Dziękuję.

      Usuń
    2. Ode mnie jeden plus (gdybym kliknęła drugi raz, to pierwszy plus likwiduję - tak to działa).
      Drugi plus nie ode mnie musi być ;-)

      Usuń
    3. Ja raczej myślałam o 4.

      Usuń