wtorek, 8 grudnia 2015

CardLine

Dziś gra CardLine Zwierzęta, którą poznałam dzięki zakupom w sklepie Od Smyka do Matematyka.
Źródło zdjęcia.
Dostałam "próbkę" dwunastu kart*, które przetestowałam na ośmioletnich dzieciach. Dawno tak dobrze się nie bawiłam: biedronka - 30 cm,  żaba - 1 metr, krowa 6 metrów... Pomyślałam, że sprawdzę jak sobie dadzą radę starsze dzieci tzn. czwartoklasiści - przy okazji szacowania (świetny scenariusz "Ile kropel wody jest w Morzu Bałtyckim"), osi liczbowej, porównywania liczb i jednostek. Planowałam kupić tę grę (na szczęście produkt był wtedy niedostępny - dziś już jest, ale zdecydowałam się kupić pod choinkę Timeline.Wynalazki). Z braku czasu wpadłam na pomysł, żeby każde dziecko przygotowało 5 kart z nazwami/rysunkami "rzeczy" oraz podaniem ich (tzn. tych "rzeczy") wagi w kilogramach. Wiele się od dzieci nauczyłam. Wiem, ile waży kula do kręgli, wieża Eiffla, FIM - 92 Stinger...
Zachęcam do tworzenia własnych kart.
* Jako wierny klient, dostałam też cały kalendarz "Zrób sobie matematyka".
Dzięki temu dzieci mają okazję poznać 12 prawdziwych matematyków.

4 komentarze:

  1. A znasz gry "Fauna"? Tam też jest szacowanie, ale także trochę geografii ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesteś nieoceniona - wielkie dzięki za inspiracje :)

    OdpowiedzUsuń