poniedziałek, 5 września 2016

CZARNO NA BIAŁYM

Dostałam zaproszenie do międzyblogowego projektu "Spoza tęczy", a Bubie z Bajdocji się nie odmawia;).

wpis - podsumowanie w Bajdocji

Codziennie rano przechodzę po posadzce, którą mam na klatce schodowej :

 Po drodze do sklepu mijam plac zabaw i  tablicę z nowym regulaminem:

Pomyślałam sobie: dwa kolory w jednym wpisie?  
Ups - niezgodne z regulaminem. Wybieram więc kolor CZARNY.
Kupiłam jedną mozaikę drewnianą czarno-białą dla 8 letniej córy i kilka bloków technicznych (kartki białe i czarne) z których dzielnie wycinam (trójkąty ze strony mathwire.com do druku: str.2 KLIK) stertę jednakowych trójkątów równoramiennych prostokątnych dla większej liczby dzieci.
Na początek...
Próba ułożenia wzoru z dołączonej książeczki  - zabrakło miejsca i jednego czarnego trójkąta?


WIĘCEJ WZORÓW NA STRONIE :

HALF SQUARE TRIANGLE QUILTS

Można też tworzyć KAFLOkąty wg. przepisu Anny Weltman "To nie jest książka do matmy":


Wystarczy kartka w kratkę.
Na blogu Marylin Burns znalazłam post:  Using Children’s Literature to Teach Math/Wykorzystanie literatury dziecięcej w nauczaniu matematyki:
"Odkryłam, że książki dla dzieci są niezwykle efektywnymi narzędziami w nauczaniu matematyki. Pobudzają wyobraźnię matematyczną uczniów w sposób, w jaki podręczniki czy książki z zadaniami tego nie potrafią. Połączenie matematyki z literaturą może dodać pewności siebie tym dzieciom, które kochają książki, ale obawiają się matematyki; a ci uczniowie, którzy już matematykę kochają, nauczą się doceniać opowieści w zupełnie nowy sposób."
Dzięki książce Marylin Burns "About teaching mathematics" (str.203) połaczę naukę angielskiego i matematyki z moja córą. Potrzebne są czarne koła, dostęp do internetu i białe kartki, z których powstanie ...stronicowa książeczka na podstawie:  

 "Ten Black Dots" Donald Crews


 Warto zwrócić uwagę na różnicę między liczbą stron i liczbą kartek.
 Przy okazji można wziąć udział w Międzynarodowym Dniu Kropki
 o którym dowiedziałam się z bloga Pani Jolanty Okuniewskiej.
http://kropka-dot.blogspot.com/

10 komentarzy:

  1. Piękna mozaika drewniana! Inne wzory też :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna tablica z regulaminem! Gdy się ma tak udany wzorek przed oczami - chęć na czytanie regulaminu spada (domyślam się, ze widnieje on po drugiej stronie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękna i anonimowa.
      Regulamin jest na drugiej tablicy, przy drugim wejściu.

      Usuń
  3. Podobają mi się te kaflo-kąty. Sama kiedyś tak doodlowałam na lekcjach :-)
    Pozdrawiam z Tajwanu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że nastepne pokolenie nie ograniczy się do googlowania. Dziękuję za pozdrowienia z Tajwanu - pochwaliłam się rodzinie:)

      Usuń
  4. Modyfikacja / rozszerzenie reguł projektu
    Formuła projektu jest otwarta, a pojawiło się już kilka wpisów łączących kolory,
    dodaję więc kategorię "KOLORY ŁĄCZONE" (oczywiście chodzi o kolory "spoza tęczy").
    To kategoria tylko dla chętnych - można się do niej podłączyć poza pięcioma wpisami dotyczącymi pojedynczych kolorów.

    Małgorzato, Twój wpis mogę teraz podpiąć do tej dodatkowej kategorii (a usunąć z koloru czarnego). Czy życzysz sobie tego? :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. O bardzo kreatywna zabawa. Można układać różne wzory i rozwijać tym wyobraźnię dziecka. Chyba spróbujemy ;)

    OdpowiedzUsuń