piątek, 30 grudnia 2016

BIAŁA KARTKA

Czytam* wszystko, co napisała Marylin Burns. Urzekła mnie lekcja ** z tangramem, którą znalazłam w książce "Writing in Math Class: A Resources for Grades 2-8" (str.110) oraz w książce "About teaching mathematics. A K-8 Recource" (str.111). Pod wpływem lektury:
  • Nakręciłam (włączając/wyłączając rec) z pomocą cór pierwszy filmik: 
Jak samodzielnie wg. instrukcji *** zawartej w książce Marylin Burns zrobić 
7 części tangramu z jednej białej **** kartki papieru.

  • Wyszukałam i opowiedziałam kilka legend o powstaniu tej układanki.
  • Zrobiłam tabelkę, która razem z 7 częściami tangramu i ołówkiem leży na stole i czeka na wypełnienie. Ułożenie figur z podanej liczby elementów nie jest wcale takie proste, a narysowanie ich w tabelce to kolejna trudność.
Kwadrat z 3 małych trójkątów.
Trójkąt z 3 małych trójkątów.
  • Znalazłam na YouTube książkę Ann Tompert "Grandfathers Tang's Story", którą obejrzałam/wysłuchałam/tłumaczyłam razem z córą. Każda z nas układała z części tangramu występujące w tej historii zwierzęta.
  • Zaproponowałam wymyślenie/opowiedzenie/napisanie/zilustrowanie własnej historii...
* Dzięki Pani Ani trafiły w moje ręce takie książki:
Wrażeniami podzielę się wkrótce.
 
** Po rozmowie z córą nasze lekcje matematyki będą uwzgledniały jej zainteresowania. Rok 2017 zaczniemy od wirtualnej wizyty w fabryce cukierków/żelków. Przy okazji zajmiemy się  szacowaniem, liczbami wielocyfrowymi jednostkami, ułamkami, procentami i proporcjami. Na koniec planowana jest degustacja. 

*** instrukcja "krok po kroku" na math forum.

**** post ten włączam do projektu "Spoza tęczy".
BAJDOCJA

6 komentarzy: