poniedziałek, 12 grudnia 2016

UNIWERSYTET DZIECI

Poproszono mnie o publikację tego artykułu:

" Matematykę da się zrozumieć i polubić - scenariusze matematyczne dla klas I-III



Nauka matematyki wcale nie musi wiązać się z rozwiązywaniem schematycznych zadań. Wiedzę matematyczną można przekazywać uczniom poprzez interesujące aktywności, które odsyłają do codziennego życia. Zadania tekstowe z wykorzystaniem procentów odstraszą uczniów - ale wspólne obliczenie, jak zaoszczędzić 10% kieszonkowego raczej przyciągnie uwagę dzieci. W ten sposób staraj się przekazywać wiedzę ze wszystkich dziedzin matematyki. Ułamki ćwicz poprzez analizowanie przepisów kuchennych, do nauki geometrii wykorzystaj klocki, a myślenie logiczne rozwijaj poprzez łamigłówki i gry. Takie metody sprawdzą się zwłaszcza w klasach I-III. W tym wieku dzieci najwięcej wiedzy przyswajają właśnie poprzez zabawę. A jeśli na tym etapie edukacji uczniów zafascynuje nauka matematyki, w kolejnych latach będą oni mieli większą motywację do poszerzania wiedzy z tej dziedziny.



W jaki sposób zainteresować uczniów matematyką?

  • nawiązywać do czynności i problemów życia codziennego,
  • pokazywać praktyczne aspekty nauki matematyki,

  • odwoływać się do ciekawości dzieci i rozbudzać ją,
  • zachęcać do zadawania pytań i prób samodzielnego poszukiwania odpowiedzi.



W serwisie Scenariusze Lekcji opublikowano najnowsze scenariusze matematyczne dla klas I-III, dzięki którym pokażesz uczniom praktyczne wykorzystanie matematyki w życiu codziennym.






Jak nie zgubić się w terenie? W trakcie lekcji uczniowie będą trenować orientację w przestrzeni. Zabawy ruchowe i rysowanie labiryntów to aktywności, które zaktywizują dzieci i wyjaśnią, co właściwie oznaczają pojęcia “kierunek” czy “położenie obiektu”.


Wtajemnicz uczniów w świat geometrii poprzez matematyczne zagadki. Wycinając i klejąc papierowe obręcze, dzieci dowiedzą się, czym jest wstęga Möbiusa, i nauczą się stawiać hipotezy badawcze.






Jak stworzyć harmonogram z podziałem obowiązków domowych z wykorzystaniem matematyki? Wystarczy wykorzystać zasady logiki i… nasz scenariusz! Dzięki niemu dzieci poznają wybrane zagadnienie z klasycznego rachunku zdań.






Uczniowie doświadczą potęgi grafów – kolorując mapy, poznają zasady kolorowania grafów. Będą również mieli szansę wykorzystać teorię grafów do zaprojektowania miejskiego ZOO.





Scenariusze matematyczne dla klas I-III szkoły podstawowej powstały w ramach projektu “Pytaj, działaj, zrozum. (Z)mierz się z matematyką” dofinansowanego przez Fundację mBanku. "

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz