poniedziałek, 9 stycznia 2017

Dobutsu Shogi

Dzięki Pani Ani miałam okazję pograć z dziećmi w grę, której autorką jest Madoka Kitao:
źródło
 Na Wrocławskim Portalu Matematycznym znalazłam recencję Wojciecha Jedynaka:
"...Dobutsu shogi w języku japońskim znaczy "shogi ze zwierzątkami". 

źródło
 Jest to uproszczona wersja shogi, czyli tradycyjnej japońskiej gry strategicznej podobnej do szachów, o której piszmy tutaj. W stosunku do wersji pełnej dobutsu ma mniejszą planszę i mniej figur, ale mimo to zachowuje w znacznym stopniu głębię wariantu oryginalnego. Na polskim rynku gra pojawiła się pod handlową nazwą "Pojedynek robotów" w zmienionej szacie graficznej..."

Świetna gra - w sam raz na warsztaty w Bibliotece - tylko ta cena ...
Poszukałam i znalazłam  stronę poświęconą grze w szachy japońskie – shogi! Zajrzałam na Forum i znalazłam bezcenny wpis:
"Dobustu Shogi – zrób to sam":
Dzięki autorce bardzo łatwo można zrobić własny sprzęt do gry w Shogi (Dobustu 3×4). 


Córce zainstalowałam też grę na tablecie:)

2 komentarze: