poniedziałek, 22 maja 2017

KSIĄŻKI

Ostatnio odkryłam (lepiej późno niż wcale) i kupiłam na razie jedną z kilku książek Anny Cerasoli "Bakterie do kwadratu, czyli matematyka jest wszędzie".
Źródło

Po więcej zapraszam TUTAJ
Czytam książkę z przyjemnością. Nareszcie wiem, dlaczego koło podzielono na 360 części,  co to są sylogizmy i jak można je przedstawiać za pomocą zbiorów:
 
W rozdziale 12: Uważaj na prasę świetnie wyjaśniono, co wspólnego ma prasa (maszyna) z obwodem elektrycznym szeregowym, sejfami, operacją na zbiorach i komputerem.
Przede mną kolejny rozdział: W autobusie z kolegą i połączenie przystanku na "żądanie" z obwodem równoległym i algebrą Boole'a.

 Myślę, że dzięki tej książce lepiej odpowiem sześcioletniemu chłopcu na pytanie: Co to jest matematyka?

A potem wezmę się za kolejne:
Recenzja.
Recenzja.
 Przy okazji wspomnę jeszcze o książce, którą miałam w ręku dzięki Pani Ani:
źródło
 ROBERT ABBOTT - twórca labiryntów!
 Poszperałam w internecie i narysowałam już jeden labirynt do przejścia:
Po tym labiryncie chodzimy przestrzegając warunku: kółko czerwone, kółko niebieskie, kółko czerwone, kółko niebieskie...
 Teraz przymierzam się do kolejnego labiryntu - podobno też łatwego????
 Chodząc po tym labiryncie trzeba przestrzegać takich reguł:
  • nie można skręcać w lewo,
  • nie można zawracać (skręcać o 180 stopni;)
http://www.logicmazes.com/easy/maze1.html
Spróbujcie - najlepiej na dworze!


2 komentarze:

  1. O nie! Znowu mnie namawiasz na kupowanie książek. I pewnie znowu skutecznie, bo poprzednie są świetne :)

    OdpowiedzUsuń