piątek, 3 maja 2024

PROSTOKĄT W KOLORZE

W ramach prośby o luźniejszą lekcję dałam dzieciom kartkę w większe kwadraty niż w zeszycie:  Free Printable Graph Paper (print-graph-paper.com) 

Krok 1.

a) Oblicz pole powierzchni (centymetry kwadratowe) tego prostokąta na kartce złożonego z  ilu? kwadratów. Chciałam sprawdzić, ile osób wykorzysta wiedzę zdobytą na poprzedniej lekcji  - o tym będzie kolejny post.

Już się przyzwyczaiłam do różnych wyników po uzgodnieniu tych samych liczb wejściowych.

b) Narysuj 4 prostokąty o wymiarach 6 x 3 . Jednostką był bok kwadratu. 

Nie wszystkim udało się zmieścić 4 prostokąty na jednej kartce. 

Krok 2.

Wybrałam film Art&Beyond z prostym podziałem prostokąta na części. Klatka po klatce i z pomocą koleżanek/kolegów udało się wszystkim narysować 2 pierwsze wzory, niektórzy skończyli trzeci. Prosiłam, aby wzory były takie same - kolory mogą być inne. Potem można tworzyć swój własny parkietaż.  Niektórzy rysowali też w swoim zeszycie w kratkę. 


https://youtu.be/sV-rNkel9r0?si=hsGYxa_9QxDMmsQZ


Zrobiłam tylko kilka zdjęć. 








Kolejny post to wykorzystanie pola powierzchni prostokąta do mnożenia dużych liczb i zrozumienia mnożenia pisemnego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

PROSTOKĄT W KOLORZE

W ramach prośby o luźniejszą lekcję dałam dzieciom kartkę w większe kwadraty niż w zeszycie:   Free Printable Graph Paper (print-graph-paper...