ZAGRAMY DZIŚ W UŁAMKI?

To pytanie, którym witały mnie dzieci w szkole. Niektóre chciały wiedzieć, gdzie można kupić tę grę?
https://thebrainyband.com/en/

Podzieliłam klasę na 4 osobowe zespoły. Niektóre dzieci tworzyły drużynę składającą się z 2 osób. Zaczęliśmy od wersji najprostszej(6+).
Celem gry jest zebranie jak największej ilości pizzy.
Na stole kładziemy 4 odkryte karty. Każdy gracz też otrzymuje 4 karty, które kładzie odkryte przed sobą. Pozostałe karty leżą w stosie zakryte. Gracze wykonują ruchy na zmianę. Podczas swojej tury gracz może wykonać kilka akcji, pomiędzy swoimi kartami a kartami ze stołu.
  • Gracz może użyć jednej swojej karty, by wziąć dwie lub więcej kart ze  środka stołu. 
  • Może on również użyć kilku swoich kart by wziąć jedną kartę ze środka stołu. 
UWAGA: Nie może jednak użyć jednej karty by pobrać jedną kartę ze stołu.
Jedynym wymogiem jest to, że ilość pizzy na kartach użytych przez gracza musi być TAKA SAMA jak ilość pizzy na kartach, które chce pobrać ze środka stołu. Rodzaj składnika nie ma znaczenia w tym wariancie gry.

"TAKA SAMA" ilość pizzy okazała się wyzwaniem dla dzieci. Na początku tylko "zbierały" jedną całą pizzę;)
np. dziecko miało 1/8 pizzy na swojej karcie i brało ze stołu 7/8 pizzy, co daje w sumie całą pizzę (8/8) - ukryte dodawanie;)


Złamano 2 reguły:
1. Nie można użyć jednej swojej karty by pobrać jedną kartę ze stołu.
2. Ilość pizzy na kartach użytych przez gracza musi być TAKA SAMA jak ilość pizzy na kartach, które chce pobrać ze środka stołu

Ruch mógł wyglądać tak:
2 karty gracza i jedna karta ze stołu : TAKA SAMA ILOŚĆ PIZZY
Chodziłam więc od stolika do stolika. Przy okazji prosiłam dzieci, aby na głos nazywały ułamki, które wykorzystują podczas swojej akcji. W miarę upływu czasu dzieci, które "ogarnęły" reguły -  mnie zastępowały. 

Przykładowe "dobre akcje":
  • Cała pizza na ręku to 6/8 pizzy i 2/8 pizzy ze stołu
Tak też można:  3/4 + 1/4 = 4/4 = 1
  • 3/8 i 1/8 pizzy na kartach gracza to tyle samo co na jednej karcie ze stołu (4/8)
  • A tutaj 3 karty odpowiadają jednej karcie.
Podczas swojej tury gracz może ze swojego zestawu kart dokonać tylu wymian, ile się da. Po zakończeniu tury należy uzupełnić karty na środku stołu do czterech oraz karty gracza, który zakończył turę również do czterech pobierając je ze stosu kart.
Pod koniec liczymy, kto zdobył największą ilość pizzy.
I dzieci liczą talerze:)
Niektóre liczą, ile mają najmniejszych kawałków czyli 1/8 :)
Niektóre liczą całe pizze.
Rozmawiamy, który sposób warto wybrać?
Dzieci liczą jeszcze raz. Na następnej lekcji gra się lepiej. Na kolejnej jest stopniowanie trudności, czyli wariant podstawowy (8+)
I jeszcze trudniej:
  Są też karty specjalne:
GRA GENIALNA - jestem właścicielką 4 sztuk. Mogę udostępnić je w sierpniu i wrześniu w Bibliotece na Ludowej 4 w Warszawie. Czekam na zgłoszenia np. tutaj https://www.facebook.com/rodzinnamatematyka/

Komentarze

Popularne posty