Na lekcjach często wykorzystuję klocki. Podczas powtórki z mnożenia (szyk prostokątny) dzieci samodzielnie układały liczby kwadratowe. Dzięki temu rysunek na tablicy/w zeszycie był dla nich czytelny:
Kolejny krok to: - Budowa coraz większych sześcianów:
- Obliczanie z ilu klocków składają się te sześciany. Poprosiłam dzieci, aby starały się korzystać tylko z mnożenia.
![]() |
Kolejną lekcję poświęcimy na rysowaniu sześcianów w zeszycie w kratkę:) |
![]() |
Teoria: 6 x 6 x 6, praktyka 36 x 6 |
Ile jest klocków niebieskich? 3 x 3
Ile jest klocków żółtych? 3 x 3 x 3
Ile klocków potrzeba na zbudowanie tych trzech sześcianów?
3 x 3 x 3 x 3
Praca domowa: dokończ rysunek kostki pięcioletniej i sześcioletniej na papierze izometrycznym. Wykorzystując mnożenie jednakowych czynników/potęgowanie oblicz, ile sześcianów rocznych zawiera każda z nich.
![]() |
Kostka pięcioletnia: 5 x 5 x 5 |
![]() |
Pierwsze samodzielne kroki... |
![]() |
Iluzja dla chętnych. |
![]() |
Marylin Burns "THE I HATE MATHEMATICS BOOK" |
M: Jak myślicie (szacowanie), ile pieniędzy zarobię przez 30 dni?
U: 11 zł.
Wspólnie obliczyliśmy wynagrodzenie po 7 dniach: 127 groszy, czyli 1 zł i 27 groszy. Dzieci zmieniły szacowaną kwotę na ok 30 zł.
Praca domowa:
- dla wszystkich: oblicz, ile pieniędzy zarobię po 14 dniach - kalkulator mile widziany.
- dla chętnych: oblicz, ile pieniędzy dostanę po 30 dniach pracy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz