https://apps.mathlearningcenter.org/pattern-shapes/ |
Imiona
osób w grupie:
…………………………………………………………………
1. Wykorzystując klocki/wielokąty odpowiedz na pytania:
1. Wykorzystując klocki/wielokąty odpowiedz na pytania:
- Z ilu czerwonych klocków można ułożyć sześciokąt (taki, jak żółty)? ………………
- Z ilu niebieskich klocków można ułożyć sześciokąt (taki, jak żółty)? ……………….
- Z ilu zielonych klocków można ułożyć sześciokąt (taki, jak żółty)? ………………
- Jeśli żółty sześciokąt jest całością, to czerwony klocek równy jest .....………..
- Jeśli żółty sześciokąt jest całością, to niebieski klocek równy jest ......................,
- Jeśli żółty sześciokąt jest całością, to zielony klocek równy jest ………………,
2. Wytnij i sklej
kostkę do gry.
Każda grupa dostała siatkę sześcianu/ kostki do wycięcia i sklejenia. Ścianki były podpisane: 1, 1/2, 1/3, 1/3, 1/6, 1/6
3. Zagraj
w grę wykorzystując do tego planszę ( strona 3) i klocki. Jeśli
zabraknie Ci klocków możesz je odrysować.
http://www.doe.virginia.gov/testing/solsearch/sol/math/4/mess_4-2ab_2.pdf |
Pierwszy
gracz rzuca kostką, odczytuje na głos wynik i wybiera klocek, który odpowiada ułamkowi na kostce. Na swojej części planszy ( 4 sześciokąty) wypełnia nim kształt sześciokąta, który jest jednością.
Drugi gracz robi to samo na swojej części planszy.
Wygrywa osoba, która pierwsza wypełni wszystkie sześciokaty.
UWAGA: Każdy sześciokąt może zawierać tylko jeden rodzaj wielokątów np.
same trójkąty.
Jeśli klocek nie pasuje – gracz traci
kolejkę.
Masz czas?
Zagraj w drugą wersję tej gry: w sześciokącie mogą być różne rodzaje wielokątów. Reszta bez zmian.
4. Na ile sposobów możesz otrzymać liczbę 1 wykorzystując do tego ułamki poznane na dzisiejszej lekcji np. 1 = ½ +
Masz czas?
Zagraj w drugą wersję tej gry: w sześciokącie mogą być różne rodzaje wielokątów. Reszta bez zmian.
4. Na ile sposobów możesz otrzymać liczbę 1 wykorzystując do tego ułamki poznane na dzisiejszej lekcji np. 1 = ½ +
cdn.
Fajny artykuł.
OdpowiedzUsuń:)
Usuń