poniedziałek, 12 lutego 2018

KOLEJNY ETAP

Ostatni post poprzedniej wersji* bloga nosił tytuł "KĄTY I MOZAIKA". Opisałam fragment lekcji, którą znalazłam w genialnej książce Marylin Burns i Cathy Humphreys: 
"A COLLECTION OF MATH LESSONS FROM GRADES 6 THROUGH 8.
Odkrywanie kątów.
360: 4 = 90
360:3 = 120
360 : 12 = 30
Temat pociągnęłam dalej, wykorzystując kolejny pomysł autorek tej książki: 2 lusterka, kartkę z kreską i kropką.

...
Podobno można zobaczyć 30-kąt?
Czy to są wielokąty foremne? Skąd wiesz? Najpierw jednak proponuję zajrzeć do Bajdocji.

* Czytelników przepraszam za nagłe zniknięcie. Wróciłam i zamierzam jeszcze trochę zostać.


14 komentarzy:

  1. Wspaniale, że Pani wróciła! Radość wielka! Dziękuję z całego serca.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy starsze wpisy będą dostępne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybrane i uporządkowane - w wolnej chwili - tak.

      Usuń
  3. Jak to? A gdzie są wszystkie poprzednie cudowne wpisy? Dlaczego?!!!! Nie zgadzam się!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy starsze wpisy będą dostępne?

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo, bardzo czekam na nowe, ale też te stare wpisy. Każdy był dla mnie wielką inspiracją i ogromną dawką wiedzy! Pani blog był dla mnie matematyczną wyrocznią!☺ Przyłączam się do prośby o udostępnienie poprzednich postów.. Pozdrowienia!😊

    OdpowiedzUsuń
  6. DZIĘKUJĘ za ciepły komentarz! Jak tylko złapię chwilkę, wrzucę wybrane posty.

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo proszę o udostępnienie poprzednich postów, matematyki uczyłam dzieci właśnie z Pani bloga, zostało jeszcze jedno czwarte dziecko, 4-letnie czekałam żeby trochę podrosło, a tu jeż nie ma z czego korzystać... pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obiecuję po przeróbkach zamieszczać stare wpisy, ale muszę złapać wolną chwilę. W pierwszej kolejności będzie parkietaż;)

      Usuń
  8. O nie, a gdzie starsze posty? Właśnie chciałam wrócić do jednego z nich :( Będę na nie cierpliwie czekać. Nie. W sumie to niecierpliwie :)

    OdpowiedzUsuń

ODEJMOWANIE PISEMNE/Magiczna liczba 6174

Odejmowanie pisemne - część klasy już je opanowała, część klasy jeszcze nie. Trzeba się zatrzymać. Potrzebne jest mi zadanie, które zaangażu...