W ramach prośby o luźniejszą lekcję dałam dzieciom kartkę w większe kwadraty niż w zeszycie: Free Printable Graph Paper (print-graph-paper.com)
Krok 1.
a) Oblicz pole powierzchni (centymetry kwadratowe) tego prostokąta na kartce złożonego z ilu? kwadratów. Chciałam sprawdzić, ile osób wykorzysta wiedzę zdobytą na poprzedniej lekcji - o tym będzie kolejny post.
Już się przyzwyczaiłam do różnych wyników po uzgodnieniu tych samych liczb wejściowych.
b) Narysuj 4 prostokąty o wymiarach 6 x 3 . Jednostką był bok kwadratu.
Nie wszystkim udało się zmieścić 4 prostokąty na jednej kartce.
Krok 2.
Wybrałam film Art&Beyond z prostym podziałem prostokąta na części. Klatka po klatce i z pomocą koleżanek/kolegów udało się wszystkim narysować 2 pierwsze wzory, niektórzy skończyli trzeci. Prosiłam, aby wzory były takie same - kolory mogą być inne. Potem można tworzyć swój własny parkietaż. Niektórzy rysowali też w swoim zeszycie w kratkę.
https://youtu.be/sV-rNkel9r0?si=hsGYxa_9QxDMmsQZ |
Zrobiłam tylko kilka zdjęć.
Kolejny post to wykorzystanie pola powierzchni prostokąta do mnożenia dużych liczb i zrozumienia mnożenia pisemnego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz