sobota, 17 lutego 2024

ODEJMOWANIE/Magia "Diff"

Niektórym dzieciom w 4 klasie nadal sprawia trudność odejmowanie w pamięci. Dzięki książce "Matma dla rodziców",  której autorami są Rob Eastaway i Mike Askew znalazłam zadanie/wyzwanie dla wszystkich uczniów: 

" Narysuj bardzo duży kwadrat. Poproś dziecko, aby wybrało jakieś ciekawe liczby do jego umieszczenia na 4 rogach..."

Dalszą część instrukcji dołączam na zdjęciu z tej książki.

Wyzwanie: "Kto potrafi wybrać cztery liczby mniejsze od 20, które pozwolą narysować najwięcej kwadratów, zanim wszystko się wyzeruje? Co się stanie z większymi liczbami? Liczbami ujemnymi? Ułamkami? Załóżmy, że nie zaczniemy od kwadratu, ale od trójkąta, sześciokąta"

Ja dałam uczniom wybór w doborze liczb. Niektórzy sprawdzali swoje teorie np. różnica liczb w wierzchołkach powinna być jak największa...



Jeszcze nie znamy odpowiedzi na pytanie: Jak ta "sztuczka" działa?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Łamigłówka: SKYSCRAPERS/Wieżowce

Kolega Tomek podrzuca mi łamigłówki, które wykorzystuję na lekcjach. Dziś pierwsza, która mnie urzekła. D zieciom dała do myślenia :   SKYSC...